Cafitesse 60/61

Storing 19 of 20 oplossen

 

 

Boiler loopt niet vol

Jouw Cafitesse 60/61 geeft storingscode 19 of 20. Dat betekent dat er een probleem is met de boiler van jouw koffiemachine. Jouw boiler loopt onvoldoende vol met water. Vaak heeft dit te maken met een onderbroken watertoevoer. Je kunt dit probleem zelf oplossen met de online storingshulp voor de Cafitesse 60/61.

Doorloop de volgende stappen en geniet weer van jouw koffie.

Heb je een Cafitesse met watertank klik hier.

Heb je een Cafitesse met wateraansluiting klik hier.

Stap 1 met wateraansluiting

Controleer de waterkraan

Controleer of de waterkraan (aan de muur) open staat. Zo niet, draai deze dan open. Jouw boiler zou nu vol moeten lopen.

Staat de waterkraan open, maar loopt de boiler nog steeds niet vol, controleer dan of er op andere plekken in het gebouw wel water is. Mocht er op andere plekken in het gebouw ook geen water zijn, dan moet je dit oplossen voordat je verder gaat met de volgende stap.

Stap 2 met wateraansluiting

Controleer de filterhendel

Controleer of de hendel van de filter open staat. Op een Everpure filter is dit de zwarte hendel. Deze moet horizontaal staan. Is dat niet het geval, draai de hendel dan horizontaal. Bij de Claris of Brita filter kun je deze stap overslaan omdat deze filters geen hendel hebben, of de stand van de hendel niets uitmaakt voor doorstroming. 

Stap 3 met wateraansluiting

Herstart jouw koffiemachine

Je vindt de aan/uit-schakelaar aan de rechterkant van jouw Cafitesse 61. Zet jouw machine uit en wacht tien seconden voordat je deze weer aan zet. Wacht tot jouw machine op temperatuur is (dit duurt ongeveer 15 minuten) en geniet van jouw koffie!

Stap 1 met watertank

Controleer de watertank

Controleer of de watertank juist is geplaatst. Je kunt de watertank verwijderen door de deksel aan de bovenkant te verwijderen. De hendel ligt plat in het midden. Deze kun je omhoog halen. Hiermee kan je de watertank eenvoudig optillen met beperkte kracht.

Stap 2 met watertank

Plaats de watertank terug

Houdt de watertank licht schuin zodat de klem van de tank in de uitsparing van de koffiemachine valt. Leg de hendel weer plat en plaats de deksel terug.

Stap 3 met watertank

Controleer het display

Bekijk of het display nog steeds de storing vermeldt. Zo niet, dan kun je weer koffie zetten. Anders ga je door naar stap 4.

Stap 4 met watertank

Vul de watertank

Misschien zit er te weinig water in de watertank. Verwijder opnieuw de watertank en vul deze bij onder de kraan. Vul de watertank niet bij met een kan, fles of gieter. Dan kun je niet goed zien of de watertank te vol is. Plaats de watertank terug.

Stap 5 met watertank

Herstart uw koffiemachine

Je vindt de aan/uit-schakelaar aan de rechterkant van jouw Cafitesse 60. Zet jouw machine uit en wacht tien seconden voordat je deze weer aan zet. Wacht tot jouw machine weer op temperatuur is en geniet van jouw koffie!

Contact

Nog steeds storing?

 

Als jouw storingscode niet verdwijnt of binnen een dag opnieuw verschijnt, is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. Meld jouw storing via het storingsformulier of telefonisch via 030 2977000.

Zorg dat je de storingscode en jouw machinenummer bij de hand heeft zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen. Deze vind je aan de binnenkant van jouw Cafitesse 60/61.

Meld storing

TIP! Zo voorkom je storing 19 en 20

Controleer regelmatig of er voldoende water in de watertank zit.