Cafitesse 60/61

STORING 19 OF 20 OPLOSSEN

 

 

Boiler loopt niet vol

Uw Cafitesse 60/61 geeft storingscode 19 of 20. Dat betekent dat er een probleem is met de boiler van uw koffiemachine. Uw boiler loopt onvoldoende vol met water. Vaak heeft dit te maken met een onderbroken watertoevoer. U kunt dit probleem zelf oplossen met de online storingshulp voor de Cafitesse 60/61.

Doorloop de volgende stappen en geniet weer van uw koffie.

Heeft u een Cafitesse met watertank klik hier.

Heeft u een Cafitesse met wateraansluiting klik hier.

Stap 1 met wateraansluiting

CONTROLEER DE WATERKRAAN

Controleer of de waterkraan (aan de muur) open staat. Zo niet, draai deze dan open. Uw boiler zou nu vol moeten lopen.

Staat de waterkraan open, maar loopt de boiler nog steeds niet vol, controleer dan of er op andere plekken in het gebouw wel water is. Mocht er op andere plekken in het gebouw ook geen water zijn, dan moet u dit oplossen voordat u verder gaat met de volgende stap.

Stap 2 met wateraansluiting

CONTROLEER DE FILTERHENDEL

Controleer of de hendel van de filter open staat. Op een Everpure filter is dit de zwarte hendel. Deze moet horizontaal staan. Is dat niet het geval, draai de hendel dan horizontaal. Bij de Claris of Brita filter kunt u deze stap overslaan omdat deze filters geen hendel hebben, of de stand van de hendel niets uitmaakt voor doorstroming. 

Stap 3 met wateraansluiting

HERSTART UW KOFFIEMACHINE

U vindt de aan/uit-schakelaar aan de rechterkant van uw Cafitesse 61. Zet uw machine uit en wacht tien seconden voordat u deze weer aan zet. Wacht tot uw machine op temperatuur is (dit duurt ongeveer 15 minuten) en geniet van uw koffie!

Stap 1 met watertank

CONTROLEER DE WATERTANK

Controleer of de watertank juist is geplaatst. U kunt de watertank verwijderen door de deksel aan de bovenkant te verwijderen. De hendel ligt plat in het midden. Deze kunt u omhoog halen. Hiermee kunt u de watertank eenvoudig optillen met beperkte kracht.

Stap 2 met watertank

PLAATS DE WATERTANK TERUG

Houdt de watertank licht schuin zodat de klem van de tank in de uitsparing van de koffiemachine valt. Leg de hendel weer plat en plaats de deksel terug.

Stap 3 met watertank

CONTROLEER HET DISPLAY

Bekijk of het display nog steeds de storing vermeldt. Zo niet, dan kunt u weer koffie zetten. Anders gaat u door naar stap 4.

Stap 4 met watertank

VUL DE WATERTANK

Misschien zit er te weinig water in de watertank. Verwijder opnieuw de watertank en vul deze bij onder de kraan. Vul de watertank niet bij met een kan, fles of gieter. Dan kunt u niet goed zien of de watertank te vol is. Plaats de watertank terug.

Stap 5 met watertank

HERSTART UW KOFFIEMACHINE

U vind de aan/uit-schakelaar aan de rechterkant van uw Cafitesse 60. Zet uw machine uit en wacht tien seconden voordat u deze weer aan zet. Wacht tot uw machine weer op temperatuur is en geniet van uw koffie!

Contact

NOG STEEDS STORING?

 

Als uw storingscode niet verdwijnt of binnen een dag opnieuw verschijnt, is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. Meld uw storing via het storingsformulier of telefonisch via 030 2977000.

Zorg dat u de storingscode en uw machinenummer bij de hand heeft zodat we u zo snel mogelijk kunnen helpen. Deze vindt u aan de binnenkant van uw Cafitesse 60/61.

Meld storing

TIP! ZO VOORKOMT U STORING 19 EN 20

Controleer regelmatig of er voldoende water in de watertank zit.