Veelgestelde webshop vragen

Hier vind je antwoord op veelgestelde vragen.

 

Hoe kan ik een webshop account aanmaken?
Ben je nog geen klant in de webshop van Jacobs Douwe Egberts Professional? Ontdek snel de voordelen en het gemak van onze webshop. Bij het plaatsen van een eerste bestelling kun je direct jouw account aanmaken. Dit is eenmalig. Hierna heb je inzicht in jouw bestelhistorie en plaats je makkelijk nieuwe bestellingen. Je kan ook aangeven of je op de hoogte gehouden wilt worden van aanbiedingen en nieuwe producten. Je kan ook eerst een account aanmaken op deze pagina.

Waarom is bij het aanmelden mijn Kamer van Koophandel nummer verplicht?
De webshop van Jacobs Douwe Egberts Professional is exclusief voor zakelijke klanten bedoeld. Om die reden is registratie alleen mogelijk voor klanten met een inschrijving bij de Kamer van Koophandel.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Wijzigen persoonlijke gegevens 
Als je bent ingelogd kun je rechtsboven in de menu-navigatie op jouw naam klikken om naar 'Mijn gegevens' te gaan. Bij 'Persoonlijke gegevens' en 'Bewerken' kun je jouw persoonlijke gegevens wijzigen.

Hoe kan ik mijn bedrijfsgegevens wijzigen
Als je bent ingelogd kun je rechtsboven in de menu-navigatie op jouw naam klikken om naar 'Mijn bedrijfsgegevens' te gaan. Bij 'Bedrijfsgegevens' en 'Bewerken' kun je jouw bedrijfsgegevens wijzigen.

- Wijzigen adresgegevens
Omwille van een correcte administratieve afhandeling kun je een verzoek tot wijziging via de webshop doen. De klantenservice zal jouw verzoek dan in behandeling nemen. 

- Wijzigen e-mailadres voor facturatie
Jouw facturen worden digitaal verzonden. Voor het wijzigen of toevoegen van het e-mailadres voor facturatie kun je ons direct een mail versturen. 
- Wijzigen postadres voor facturatie
Voor het wijzigen van jouw postadres voor facturatie kun je ons direct een mail sturen.

Hoe kan ik mijn ontvangen kortingscode gebruiken?
Indien je een kortingscode hebt ontvangen, kun je deze bij het kiezen van de betaalmethode in het kortingscode-veld invoeren en activeren door op de + button te klikken.

Hoe kan ik mijn bestelhistorie inzien?
Als je bent ingelogd kun je via 'Mijn gegevens' > 'Mijn bestellingen' jouw vorige bestellingen inzien.

Hoe kan ik een vorige bestelling opnieuw plaatsen?
Als je bent ingelogd kun je klikken op 'Eerder besteld' bovenin het menu. Bestel je met regelmaat dezelfde order? Dan is een MyComfort abonnement wat voor jou! Daarnaast kun je via 'Mijn gegevens' > 'Mijn bestellingen' jouw vorige bestellingen inzien. Selecteer vanuit het overzicht de juiste bestelling. Nadat je de bestelling hebt toegevoegd aan jouw bestellijst kun je deze aanpassen.

Kan ik mijn bestelling nog verder wijzigen of annuleren nadat ik deze heb afgerond?
Na het afronden van jouw bestelling kan deze niet meer worden aangepast. Wil je toch nog een wijziging doorgeven, of jouw bestelling annuleren, dan kan dit op werkdagen tot 11.00 uur door contact op te nemen met onze klantenservice, bereikbaar via 030-2977000 (keuzeoptie 3). 

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft Jacobs Douwe Egberts Professional Nederland de keuze de desbetreffende producten tegen retournering te vervangen door nieuwe producten, te repareren (indien van toepassing) dan wel de factuurwaarde te crediteren. Het retourmelden van producten kan tot 14 dagen na ontvangst van jouw producten. Voor het doorgeven van een retouropdracht dien je telefonisch, schriftelijk of per e-mail contact op te nemen met Jacobs Douwe Egberts Professional Nederland, waarna een retouropdracht met jou wordt ingepland. Tussen levering en retourname heb je de plicht om zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Jacobs Douwe Egberts Professional Nederland draagt zorg voor het retour halen van de producten.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Indien je vóór 10.00 bestelt, wordt jouw bestelling binnen 1 werkdag geleverd. Bestellingen geplaatst na 10.00 worden binnen twee werkdagen geleverd. Houdt er astublieft rekening mee dat het met de huidige omstandigeden rondom het coronavirus mogelijk is dat de levertijden door het coronavirus wat kunnen afwijken.

Kan ik mijn bestelling volgen na plaatsing zodat ik weet wanneer hij wordt geleverd?
Ja, nadat jij je bestelling hebt geplaatst ontvang je een e-mail van onze vervoerder zodra het tijdsvak waarin de bestelling wordt geleverd, bekend is. Hierna ontvang je bij bestellingen die door Post NL en Leen Menken worden geleverd ook nog een e-mail met een track & trace code op de dag dat de bestelling wordt geleverd. Via deze e-mail kun je jouw bestelling real time volgen.

Wanneer krijg ik twee of meerdere losse track & trace e-mails?
Het kan zijn dat je één of meerdere losse track & trace e-mails ontvangt. In het meeste gevalle betreft het een combinatiebestelling van zowel onze vriesdroogproducten als bijvoorbeeld koffiebonen, cross-sell of thee. Onze vriesdroogproducten, denk hierbij aan Cafitesse of Promesso, moeten bevroren geleverd worden, dit is een specialistische service die voor ons wordt voldaan door Leen Menken.

Wanneer een product niet op voorraad is en op een later moment wordt geleverd, ontvang je hierover ook een losse e-mail.


Wat zijn de bezorgkosten?
Bij bestellingen onder de €75 op www.jacobsdouweegbertsprofessional.nl worden €6,95 bezorgkosten in rekeningen gebracht.

Waar kan ik de ingrediëntensamenstelling van de producten terugvinden?
Wanneer je een product aanklikt, vind je hierbij ook de informatie over de ingrediëntensamenstelling van het betreffende product.


Waarom bedraagt de minimale afname voor diepgevroren Cafitesse minimaal 3 x 2 verpakkingen?
Voor diepgevroren producten wordt door onze logistieke partner een minimale ordergrootte van in totaal 3 x 2 verpakkingen Cafitesse producten gehanteerd.

Zijn de prijzen bij de producten inclusief BTW?
De prijzen worden exclusief BTW weergegeven. Na het toevoegen van een product aan de bestellijst wordt de BTW apart in het besteloverzicht getoond.

Levert Douwe Egberts Professional Nederland in het buitenland?
Nee, Jacobs Douwe Egberts Professional Nederland bedient alleen de Nederlandse markt. Ontdek hier wat Jacobs Douwe Egberts Professional in het buitenland doet.

Kan ik mijn D.E waardepunten gebruiken bij Jacobs Douwe Egberts Professional?
Het spaarpuntenprogramma is niet van toepassing op Jacobs Douwe Egberts Professional. Voor meer informatie verwijzen we je graag door naar de website van de.nl.

Hoeveel kopjes koffie kan ik uit een pak Douwe Egberts koffie zetten?
Het aantal kopjes dat je uit een pak koffie kunt halen is afhankelijk van de instellingen van jouw koffiemachine. Gemiddeld kun je uitgaan van de volgende aantallen:

  • Filterkoffie: 133 kopjes (per 1 kg filterkoffie, 7.5 gram per kopje)
  • Fresh brew: 133 kopjes (per 1 kg filterkoffie, 7.5 gram per kopje)
  • Espressobonen: 118 kopjes (per 1 kg bonen, 8.5 gram per kopje)
  • Instant: 200 kopjes (per 300 gram 1 zak, 1.5 gram per kopje)

Hoeveel kopjes koffie kun je zetten uit 1 kg bonen?
Het aantal kopjes koffie dat je kunt halen uit 1 kg koffiebonen is afhankelijk van de instellingen van jouw espressomachine. Gemiddeld kun je uitgaan van 118 kopjes (per 1 kg kopje, 8.5 gram per kopje).

Hoeveel is 100 cc?
100 cc is gelijk aan 100ml. Wil je weten hoeveel cc of milliliter in een Douwe Egberts koffiebeker gaat? Bekijk hier het assortiment koffiebekers

Hoeveel koffie past er in een plastic bekertje?
De plastic bekertjes van Douwe Egberts zijn beschikbaar in twee varianten van 150 ml/cc en 180 ml/cc

Hoeveel koffie past er in een papieren bekertje?
In de papieren koffiebekertjes van Douwe Egberts kan 180 ml/cc koffie.

Hoeveel milliliter is een Lungo?
Een Lungo bestaat uit 125 ml en wordt bereid met 8,5 gram koffie.

Hoe wordt thee geproduceerd?
Pickwick selecteert theeplanten vanuit de hele wereld. Wanneer de theebladeren volwassen zijn, worden ze met de hand geplukt. Daarna volgt het verflensen, rollen, fermenteren, drogen en verpakken. Wil je meer weten over het maken van thee? Lees onze uitgebreide uitleg.

Hoe is thee ontstaan?
Thee werd 2700 jaar voor Christus per toeval ontdekt door keizer Shen Nung. In Europa maakten we echter pas in 1610 kennis met thee. In 1937 veranderde de naam van onze thee van Douwe Egberts thee in Pickwick. Nieuwsgierig naar de geschiedenis van thee? Lees hier meer over het verhaal achter thee.

Wat is thee?
Thee wordt gemaakt van theebladeren. Zwarte thee en groene thee worden gemaakt van Camellia Sinensis. Rooibos is afkomstig van de naaldjes van een plant die van nature voorkomt in de omgeving Cederberg in Zuid-Afrika. Rooibos wordt niet gemaakt van een theesoort en is dus eigenlijk geen thee. Meer weten over thee? Ontdek het hier.