Veelgestelde webshop vragen

Hier vindt u antwoord op veelgestelde vragen.

Hoe kan ik een webshop account aanmaken?
Bent u nog geen klant in de webshop van Jacobs Douwe Egberts Professional? Ontdek snel de voordelen en het gemak van onze webshop.
Bij het plaatsen van een eerste bestelling kunt u direct uw account aanmaken. Dit is eenmalig. Hierna heeft u inzicht in uw bestelhistorie, plaatst u makkelijk nieuwe bestellingen en bent u als eerste op de hoogte van aanbiedingen en nieuwe producten.

Waarom is bij het aanmelden mijn Kamer van Koophandel nummer verplicht?De webshop van Jacobs Douwe Egberts Professional is exclusief voor zakelijke klanten bedoeld. Om die reden is registratie alleen mogelijk voor klanten met een inschrijving bij de Kamer van Koophandel.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Wijzigen persoonlijke gegevens Als u bent ingelogd kunt u rechtsboven in de menu navigatie op uw naam klikken om naar Mijn gegevens te gaan. Bij Persoonlijke gegevens en Wijzigen kunt u uw persoonlijke gegevens wijzigen.

Hoe kan ik mijn bedrijfsgegevens wijzigen
Als u bent ingelogd kunt u rechtsboven in de menu navigatie op uw naam klikken om naar Mijn bedrijfsgegevens te gaan. Bij Bedrijfsgegevens en Wijzigen kunt u uw bedrijfsgegevens wijzigen.

Wijzigen adresgegevens
Omwille van een correcte administratieve afhandeling is het niet mogelijk uw bezorgadres en factuuradres zelf te wijzigen. U kunt ons wel direct een mail sturen om uw wijzigingen aan ons door te geven.

Wijzigen e-mailadres voor facturatie
Uw facturen worden digitaal verzonden. Voor het wijzigen of toevoegen van het e-mailadres voor facturatie kunt u ons direct een mail versturen. 
Wijzigen postadres voor facturatie
Voor het wijzigen van uw postadres voor facturatie kunt u ons direct een mail sturen.

Hoe kan ik mijn ontvangen kortingscode gebruiken?
Indien u een kortingscode heeft ontvangen, kunt u deze bij het afronden van uw bestelling in het kortingscode veld invoeren en activeren door op de + button te klikken.

Hoe kan ik mijn bestelhistorie inzien?
Als u bent ingelogd kunt u via Mijn gegevens> Mijn bestellingen uw vorige bestellingen inzien.

Hoe kan ik een vorige bestelling opnieuw plaatsen?
Als u bent ingelogd kunt u via Mijn gegevens> Mijn bestellingen uw vorige bestellingen inzien. Selecteer vanuit het overzicht de juiste bestelling. Nadat u de bestelling hebt toegevoegd aan uw bestellijst kunt u deze aanpassen.

Kan ik mijn bestelling nog verder wijzigen of annuleren nadat ik deze heb afgerond?
Na het afronden van uw bestelling kan deze niet meer worden aangepast. Wilt u toch nog een wijziging doorgeven, of uw bestelling annuleren, dan kan dit op werkdagen tot 11.00 uur door contact op te nemen met onze klantenservice, bereikbaar via 030-2977000 (keuzeoptie 2). 

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft Jacobs Douwe Egberts Professional Nederland de keuze de desbetreffende producten tegen retournering te vervangen door nieuwe producten, te repareren (indien van toepassing) dan wel de factuurwaarde te crediteren. Het retourmelden van producten kan tot 14 dagen na ontvangst van uw producten. Voor het doorgeven van een retouropdracht dient u telefonisch, schriftelijk of per e-mail contact op te nemen met Jacobs Douwe Egberts Professional Nederland, waarna een retouropdracht met u wordt ingepland. Tussen levering en retourname heeft u de plicht om zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Jacobs Douwe Egberts Professional Nederland draagt zorg voor het retour halen van de producten.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Indien u vóór 11.30 bestelt, wordt uw bestelling binnen 2 werkdagen geleverd. Bestellingen geplaatst na 11.30 worden binnen drie werkdagen geleverd.

Wat zijn de bezorgkosten?
Bij bestellingen op www.jacobsdouweegbertsprofessional.nl worden geen bezorgkosten in rekeningen gebracht.

Waar kan ik de ingrediëntensamenstelling van de producten terugvinden?Wanneer u een product aanklikt, vindt u hierbij ook de informatie over de ingrediëntensamenstelling van het betreffende product.


Waarom bedraagt de minimale afname voor diepgevroren Cafitesse minimaal 10 x 2 verpakkingen?
Voor diepgevroren producten wordt door onze logistieke partner een minimale ordergrootte van in totaal 10 x 2 verpakkingen Cafitesse producten gehanteerd.

Zijn de prijzen bij de producten inclusief BTW?
De prijzen worden exclusief BTW weergegeven. Na het toevoegen van een product aan de bestellijst wordt de BTW apart in het besteloverzicht getoond.

Levert Douwe Egberts Professional Nederland in het buitenland?
Nee, Jacobs Douwe Egberts Professional Nederland bedient alleen de Nederlandse markt. Ontdek hier wat Jacobs Douwe Egberts Professional in het buitenland doet.

Kan ik mijn D.E waardepunten gebruiken bij Jacobs Douwe Egberts Professional?
Het spaarpuntenprogramma is niet van toepassing op Jacobs Douwe Egberts Professional. Voor meer informatie verwijzen we u graag door naar de website van de.nl 

Hoeveel kopje koffie kunt u zetten uit een pak Douwe Egberts koffie?
Het aantal kopjes dat u uit een pak koffie kunt halen is afhankelijk van de instellingen van uw koffiemachine. Gemiddeld kunt u uitgaan van de volgende aantallen:

  • Filter koffie: 133 kopjes (per 1 kg filterkoffie, 7.5 gram per kopje)
  • Fresh brew: 133 kopjes (per 1 kg filterkoffie, 7.5 gram per kopje)
  • Espresso bonen:118 kopjes (per 1 kg kopje, 8.5 gram per kopje)
  • Instant: 200 kopjes (per 300 gram 1 zak, 1.5 gram per kopje)

Hoeveel kopjes koffie kunt u zetten uit 1 kg bonen?
Het aantal kopjes koffie dat u kunt halen uit 1 kg koffiebonen is afhankelijk van de instellingen van uw espressomachine. Gemiddeld kunt u uitgaan van 118 kopjes (per 1 kg kopje, 8.5 gram per kopje).

Hoeveel is 100 cc?
100 cc is gelijk aan 100ml. Wilt u weten hoeveel cc of milliliter in een Douwe Egberts koffiebeker gaat? Bekijk hier het assortiment koffiebekers

Hoeveel koffie past er in een plastic bekertje?
De plastic bekertjes van Douwe Egberts zijn beschikbaar in twee varianten van 150 ml/cc en 180 ml/cc

Hoeveel koffie past er in een papieren bekertje?
In de papieren koffiebekertjes van Douwe Egberts kan 180 ml/cc koffie.

Hoeveel milliliter is een Lungo?
Een Lungo bestaat uit 125 ml en wordt bereid met 8,5 gram koffie.

Hoe wordt thee geproduceerd?
Pickwick selecteert theeplanten vanuit de hele wereld. Wanneer de theebladeren volwassen zijn, worden ze met de hand geplukt. Daarna volgt het verflensen, rollen, fermenteren, drogen en verpakken. Wilt u meer weten over het maken van thee? lees onze uitgebreide uitleg.

Hoe is thee ontstaan?
Thee werd 2700 jaar voor Christus per toeval ontdekt door keizer Shen Nung. In Europa maakten we echter pas in 1610 kennis met thee. In 1937 veranderde de naam van onze thee van Douwe Egberts thee in Pickwick. Nieuwsgierig naar de geschiedenis van thee? Lees hier meer over het verhaal achter thee.

Wat is thee?
Thee wordt gemaakt van theebladeren. Zwarte thee en groene thee worden gemaakt van Camellia Sinensis. Rooibos is afkomstig van de naaldjes van een plant die van nature voorkomt in de omgeving Cederberg in Zuid-Afrika. Rooibos wordt niet gemaakt van een theesoort en is dus eigenlijk geen thee. Meer weten over thee? Ontdek het hier.