Promesso

DE BOILER IS LEEG

De boiler is leeg.

Uw Promesso geeft storingscode 11 of 12. Dat betekent dat de boiler waarschijnlijk leeg is. U kunt dit probleem zelf oplossen met de online storingshulp voor Promesso.

Los de storing op in 3 stappen.

Stap 1

CONTROLEER DE WATERKRAAN

Controleer of de waterkraan (aan de muur) open staat. Zo niet, draai deze dan open. Uw boiler zou nu vol moeten lopen.
Staat de waterkraan open, maar loopt de boiler nog steeds niet vol, controleer dan of er op andere plekken in het gebouw wel water is. Mocht er op andere plekken in het gebouw ook geen water zijn, dan moet u dit oplossen voordat u verder gaat met de volgende stap.

Stap 2

CONTROLEER DE FILTERHENDEL

Controleer of de hendel van de filter open staat. Op een Everpure filter is dit de zwarte hendel. Deze moet horizontaal staan. Is dat niet het geval, draai de hendel dan horizontaal. Bij de Claris of Brita filter kunt u deze stap overslaan omdat deze filters geen hendel hebben, of de stand van de hendel maakt niet uit voor doorstroming. 

Stap 3

HERSTART UW KOFFIEMACHINE

Haal de stekker uit het stopcontact en wacht tien seconden voordat u deze er weer in doet. Wacht tot uw machine op temperatuur is (dit duurt ongeveer 15 minuten) en geniet van uw koffie!

NOG STEEDS STORING?

Als de storing niet verdwijnt of binnen een dag terugkeert, is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. Meld uw storing via het storingsformulier of telefonisch via 030 2977000.

Zorg dat u de storingscode en uw machinenummer bij de hand heeft. Het machinenummer vindt u aan de binnenzijde van uw Promesso.