Wat koffie zegt over jouw bedrijf

Ontvang je regelmatig klanten op kantoor? Dan is dat een mooi moment om de kernwaarden van jouw bedrijf tastbaar te maken. Bijvoorbeeld met een aantrekkelijk bedrijfspand, een stijlvol interieur en warme gastvrijheid. Maar onderschat de charme van koffie niet! Want een goede kop koffie zorgt voor een warm ontvangst.

Een positieve ervaring

Voor potentiële klanten wil je jouw bedrijf natuurlijk van z’n beste kant laten zien. Het liefst geef je jouw bezoeker direct een positieve ervaring mee en laat je zien dat je oog hebt voor jouw klanten. Daarin spreekt een goede kop koffie boekdelen.

Hoe werkt dat precies?

Jouw bezoekers ontvangen in een verzorgd kantoor doet op het eerste gezicht al een hele hoop voor de beleving van jouw bedrijf. Koffie maakt dit geheel compleet. Een goede kop koffie speelt namelijk in op de zintuigen van de klant en geeft een gevoel van gastvrijheid mee. Jouw klant wordt graag geprikkeld, dus speel daar slim op in. Het type koffie dat je schenkt toont het karakter van het bedrijf. Schenk de lekkerste cappuccino of latte macchiato voor jouw gasten.
 
Lees hier over de geschiedenis van koffiemachines op kantoor.

Met koffie versterk je niet alleen jouw merkimago, maar ook jouw persoonlijke contact met een klant

Koffie als ijsbreker

Een goed gesprek begint onder het genot van een lekkere kop koffie. Iedere koffieliefhebber heeft wel herinneringen die naar boven komen zodra de vertrouwde geur van koffie voorbij komt. Doe een boekje open over het effect van koffie in jouw dagelijks leven en je hebt direct een mooie ijsbreker. Met koffie sla je dus twee vliegen in één klap: het versterkt niet alleen jouw merkimago, maar ook jouw persoonlijke contact met een klant.