KLM en Douwe Egberts bundelen krachten voor een Hollandse smaakbeleving

Vanaf 1 oktober 2018 serveert KLM op al haar vluchten, zowel naar Europese als intercontinentale bestemmingen, duurzame koffie van Douwe Egberts. Lekkere en kwalitatief goede koffie is belangrijk voor de klanten van KLM. De twee Hollandse merken, met een rijke historie, delen hun passie om mensen samen te brengen.

Passagiers krijgen vanaf oktober de nieuwe koffie geserveerd aan boord van KLM. Duurzaamheid is belangrijk voor KLM en kiest daarom bewust voor UTZ gecertificeerde koffie van Jacobs Douwe Egberts (JDE) Professional. De luchtvaartmaatschappij heeft gekozen voor een speciale blend die perfect aansluit bij de smaakbeleving op grote hoogte, zodat een kop koffie in de lucht net zo goed smaakt als op de grond. Klanten kunnen de duurzame koffie ook ervaren in de Europese Crown Lounge en de intercontinentale Crown Lounge.
Voor KLM-medewerkers in Nederland is de koffie vanaf oktober ook beschikbaar op hun werkplek.

Hollandse samenwerking
“Wij zijn trots op de samenwerking met Douwe Egberts”, vertelt Miriam Kartman, Executive VP Inflight Services bij KLM. “Goede koffie is belangrijk voor onze klanten en daarnaast vindt KLM het cruciaal dat er duurzame koffie wordt geschonken. Twee typisch Nederlandse merken, die allebei kwaliteit voorop stellen, kunnen niet anders dan elkaar versterken.”

Sander van der Linden, marketing director bij Jacobs Douwe Egberts Professional Benelux: “Met onze kennis en inzichten van eindgebruikers bieden we KLM toegevoegde waarde op hun klantbeleving en leveren wij maatwerk oplossingen voor alle locaties van KLM. Onze Douwe Egberts blend draagt hier aan bij.”